Knygas rekomenduoju remdamasi asmenine patirtimi ir praktiniu jų pritaikymu vadovaujant švietimo įstaigai. Tai nėra akademinės ar profesionalės analizės, o tik mano nuomonė, patarimai, pasiūlymai grindžiami realiais vadovo darbo iššūkiais, su kuriais susiduriu, ir jų sprendimais, kuriuos įkvėpė šių knygų idėjos.

Vertinimas balais iš 10, pagal tai, kokią asmeninę naudą aš iš knygos gavau.

Žyma: Saviugda. Ši žyma nurodo, kad knyga skirta ne tik profesiniam, bet ir asmeniniam tobulėjimui. Ji padeda gilinti savęs pažinimą, ugdyti emocinį intelektą, kritinį mąstymą ir plėsti akiratį. Šios knygos tikslas – skatinti skaitytoją tobulėti tiek asmeniniu, tiek profesiniu lygmeniu.

Žyma: Rekomenduoja NŠA. Ši žyma reiškia, kad knygą rekomenduoja Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA). Tai rodo, jog knyga yra pripažinta naudinga švietimo bendruomenei ir atitinka aktualius ugdymo principus bei tikslus. Ji gali būti vertingas įrankis mokytojams, švietimo vadovams ir visiems, siekiantiems prisidėti prie švietimo kokybės gerinimo.

Tarp knygų, kaip ir tarp žmonių, galima pakliūti į gerą ir į blogą draugiją. A. Helvecijus

Rekomenduoju knygas

„Pergudrauti velnią“ – Napoleon Hill

Napoleon Hill knyga „Pergudrauti velnią“ (Outwitting the Devil) yra viena iš įspūdingiausių ir įkvepiančių saviugdos knygų, kokias man teko skaityti. Ji ne tik išsiskiria savo unikaliu turiniu, bet ir suteikia skaitytojui galingų įrankių, leidžiančių įveikti baimes, abejones ir pasyvumą, kurie dažnai trukdo pasiekti asmeninį ir profesinį proveržį. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10

SAVIUGDA

Anthony Robbins – „Pažadinkite savyje milžiną“

Anthony Robbins knyga „Pažadinkite savyje milžiną“ yra motyvacinis ir praktinis vadovas, padedantis skaitytojams perimti savo gyvenimo kontrolę, siekti asmeninės ir profesinės sėkmės bei išlaisvinti savo tikrąjį potencialą. Autorius remiasi psichologiniais principais ir veiksmingais įrankiais, kurie skatina savirefleksiją, motyvaciją ir tikslų įgyvendinimą. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10

SAVIUGDA

„Esencializmas“ – Greg McKeown

Greg McKeown knyga „Esencializmas“ (Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less) yra vadovas tiems, kurie nori supaprastinti savo gyvenimą, atsisakyti nereikalingo šurmulio ir sutelkti dėmesį į tai, kas iš tikrųjų svarbu. Ši knyga padeda skaitytojui suprasti, kaip pasiekti daugiau, darant mažiau – ne todėl, kad dirbtum mažiau, bet todėl, kad būtum dėmesingesnis ir prioritetizuotum savo laiką, energiją ir išteklius. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10

SAVIUGDA

„James Clear – „Atominiai įpročiai“

Knyga „Atominiai įpročiai“ yra išsamus ir praktiškas vadovas, skirtas padėti vadovams ir mokyklų bendruomenėms įgyvendinti reikšmingus pokyčius per mažus, bet sistemingus veiksmus. Autorius James Clear remiasi moksliniais tyrimais ir realiais pavyzdžiais, siekdamas parodyti, kaip įpročiai formuoja žmonių elgesį ir rezultatus. Knyga suteikia ne tik teorinių įžvalgų, bet ir konkrečių įrankių, kaip efektyviai ugdyti gerus įpročius ir atsisakyti neproduktyvių. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10

SAVIUGDA

Peter Senge – „Besimokanti mokykla“

Peter Senge knyga „Besimokanti mokykla“ (Schools That Learn) yra įtakingas kūrinys, skirtas švietimo institucijų pertvarkymui į besimokančias organizacijas. Joje aptariama, kaip mokyklos gali tapti erdvėmis, kuriose mokosi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, tėvai bei vadovai. Ši knyga remiasi Senge sisteminio mąstymo principais ir pateikia daugybę praktinių pavyzdžių, kaip švietimo institucijos gali kurti ilgalaikį pokytį. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10
REKOMENDUOJA NŠA
Richard Boyatzis, Anne McKee – „Darni lyderystė“

Knyga „Darni lyderystė“ yra gilus ir praktiškas vadovas, skirtas lyderiams, siekiantiems subalansuoti emocinį intelektą, įtaką komandai ir asmeninę darną. Autoriai Richard Boyatzis ir Anne McKee analizuoja, kaip emocinis stabilumas ir empatija leidžia lyderiams efektyviai valdyti pokyčius, motyvuoti komandas bei išlikti įkvėpimo šaltiniu net sudėtingose situacijose. Knyga pabrėžia, kad tik darnus lyderis gali užtikrinti ilgalaikį organizacijos ir savo asmeninio gyvenimo stabilumą. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10

REKOMENDUOJA NŠA

Daniel Goleman, Richard Boyatzis, Annie McKee „Lyderystė: Kaip vadovauti pasitelkiant emocinį intelektą“

Knyga „Lyderystė: Kaip vadovauti pasitelkiant emocinį intelektą“ yra vienas svarbiausių veikalų, analizuojančių emocinio intelekto (EI) vaidmenį vadovavime. Autoriai Daniel Goleman, Richard Boyatzis ir Annie McKee pateikia gilų požiūrį į tai, kaip lyderiai gali ugdyti savo emocinį intelektą ir kurti įkvepiančią bei efektyvią organizacinę kultūrą. Knyga pagrįsta išsamiais tyrimais, pavyzdžiais iš realaus gyvenimo ir praktinėmis rekomendacijomis, skirtomis tiek pradedantiems, tiek patyrusiems vadovams. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10
REKOMENDUOJA NŠA
Želvys R. – „Švietimo organizacijų vadyba“

R. Želvio knyga „Švietimo organizacijų vadyba“ yra reikšmingas švietimo vadybos teorinis ir praktinis vadovas. Šis darbas skirtas švietimo vadovams, mokytojams bei visiems, kurie domisi efektyviu švietimo organizacijų valdymu. Knygoje nagrinėjami pagrindiniai švietimo vadybos principai, iššūkiai ir galimybės, remiantis tiek Lietuvos, tiek tarptautine patirtimi. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 10/10
REKOMENDUOJA NŠA
Mark McKergow, Paul Z. Jackson – „Susitelkimas į sprendimus“

Knyga „Susitelkimas į sprendimus“ yra praktinis vadovas, skirtas padėti vadovams, mokytojams ir įvairių sričių specialistams rasti paprastus ir efektyvius sprendimus sudėtingose situacijose. Mark McKergow ir Paul Z. Jackson remiasi sprendimais pagrįsto požiūrio principais, akcentuojančiais, kaip svarbu koncentruotis į tai, kas veikia, užuot per daug dėmesio skyrus problemoms. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 9/10
REKOMENDUOJA NŠA
Michael Fullan – „Pokyčių jėgos“

Michael Fullan knyga „Pokyčių jėgos“ yra esminis švietimo pokyčių valdymo vadovas, skirtas švietimo vadovams, mokytojams ir politikos formuotojams. Šioje knygoje nagrinėjami pagrindiniai principai, kurie lemia sėkmingą pokyčių įgyvendinimą švietimo srityje. Autorius pabrėžia, kad pokyčiai yra sudėtingas procesas, tačiau tinkamai valdomi jie gali atnešti ilgalaikių ir reikšmingų rezultatų. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 9/10
REKOMENDUOJA NŠA
„Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“ Dale Carnegie

Dale Carnegie knyga „Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“ yra viena įtakingiausių saviugdos knygų, kurių principai puikiai pritaikomi tiek kasdieniame gyvenime, tiek vadovaujant komandai. Ši knyga gali tapti vertingu įrankiu kiekvienam švietimo vadovui, norinčiam gerinti bendravimą, įkvėpti mokytojus ir ugdyti pozityvią mokyklos bendruomenę. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 9/10
SAVIUGDA
REKOMENDUOJU 8/10
„Įpročio galia“ – Charles Duhigg

Charles Duhigg knyga „Įpročio galia“ (The Power of Habit) yra puikus vadovas, padedantis suprasti, kaip formuojasi įpročiai ir kaip juos galima pakeisti. Švietimo vadovams ji gali tapti ne tik asmeninio tobulėjimo priemone, bet ir vertingu įrankiu, padedančiu kurti efektyvią mokyklos kultūrą, skatinant pozityvius įpročius tarp mokytojų, mokinių ir visos bendruomenės. Plačiau➡️

SAVIUGDA
REKOMENDUOJU 8/10
Steven J. M. Covey – „Pradėk nuo savęs: SEAL vadovavimo principai“

Knyga „Pradėk nuo savęs: SEAL vadovavimo principai“ yra praktiškas vadovas, paremtas JAV karinio jūrų laivyno specialiųjų operacijų pajėgų (SEAL) patirtimi ir filosofija. Ji suteikia įrankius ir įžvalgas, kaip vadovauti ne tik kitiems, bet ir pačiam sau, siekiant asmeninio tobulėjimo ir komandos efektyvumo. Knygoje akcentuojama disciplina, atsakomybė ir gebėjimas išlikti efektyviu net ekstremaliose situacijose. Plačiau➡️

SAVIUGDA
Erich Fromm – „Turėti ar būti?“

Erich Frommo knyga „Turėti ar būti?“ (angl. To Have or To Be?) yra gili psichologinė ir filosofinė analizė, kurioje nagrinėjami du pagrindiniai žmonijos egzistencijos būdai: „turėjimas“ ir „buvimas“. Ši knyga kelia esminį klausimą – kaip šiuolaikinė visuomenė turėtų keistis, kad žmonės galėtų gyventi prasmingiau ir harmoningiau. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 8/10
REKOMENDUOJA NŠA
Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell, Lis Wilson – „Emocinis intelektas ir ugdymas“

Knyga „Emocinis intelektas ir ugdymas“ yra praktiškas vadovas, skirtas tiems, kurie siekia geriau suprasti emocinio intelekto (EI) reikšmę ugdymo, vadovavimo ir personalo valdymo srityse. Autoriai Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell ir Lis Wilson pateikia išsamų EI sampratos aprašymą ir daug praktinių įrankių, padedančių ugdyti emocinį intelektą tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 8/10
REKOMENDUOJA NŠA
Robert J. Marzano, Timothy Waters, Brian A. McNulty – „Veiksminga mokyklų lyderystė. Nuo mokslinių tyrimų iki rezultatų“

Knyga „Veiksminga mokyklų lyderystė. Nuo mokslinių tyrimų iki rezultatų“ yra išsamus ir praktiškas vadovas švietimo lyderiams, siekiantiems pagerinti mokyklų veiklos rezultatus. Autoriai Robert J. Marzano, Timothy Waters ir Brian A. McNulty remiasi daugybe mokslinių tyrimų, kuriuos jie pateikia kaip pagrindą efektyviai mokyklos vadovo veiklai. Šioje knygoje pateikiamos ne tik teorinės žinios, bet ir konkretūs įrankiai, kuriuos galima iškart taikyti praktikoje. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 8/10
REKOMENDUOJA NŠA
Georg Felser – „Motyvacijos būdai. Asmens sėkmę lemiantys būdai“

Georg Felser knygoje „Motyvacijos būdai. Asmens sėkmę lemiantys būdai“ pateikia išsamų motyvacijos principų ir jų taikymo praktikoje vadovą. Knygoje aptariama, kaip suprasti žmonių motyvacijos šaltinius ir juos skatinti tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Autorius pabrėžia, kad sėkmingas motyvavimas prasideda nuo gebėjimo pažinti žmogų ir suprasti, kas jį skatina veikti. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 8/10
REKOMENDUOJA NŠA
„Vienuolis, kuris pardavė „Ferarį“ – Robin Sharma

Robin Sharma knyga „Vienuolis, kuris pardavė „Ferarį“ (The Monk Who Sold His Ferrari) yra įkvepiantis romanas, supinantis saviugdos, dvasinio augimo ir praktiškų gyvenimo pamokų temas. Ši istorija, persmelkta rytietiškos išminties, pateikia paprastus, tačiau galingus principus, padedančius kurti prasmingą ir subalansuotą gyvenimą. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 8/10
SAVIUGDA
„Lyderis be titulo“ – Robin Sharma

Robin Sharma knyga „Lyderis be titulo“ (The Leader Who Had No Title) yra moderni lyderystės klasika, kurioje autorius dalijasi įžvalgomis apie tai, kaip kiekvienas žmogus, nepriklausomai nuo pareigų ar statuso, gali būti tikras lyderis. Tai istorija apie drąsą, atsakomybę ir siekį daryti įtaką pasauliui net neturint formalaus lyderio statuso. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 6/10
SAVIUGDA
Thomas J. Sergiovanni – „Vadovavimas. Ką tai reiškia mokykloms?“

Thomas J. Sergiovanni knyga „Vadovavimas. Ką tai reiškia mokykloms?“ yra gili ir įkvepianti analizė apie lyderystės reikšmę švietimo srityje. Knygoje aptariama, kaip vadovai gali sukurti įkvepiančią viziją, skatinti bendruomeniškumą ir prisidėti prie ilgalaikių pokyčių mokyklų gyvenime. Autorius pabrėžia, kad vadovavimas švietime – tai ne tik administracinė atsakomybė, bet ir moralinis įsipareigojimas ugdyti bendruomenę. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 6/10
REKOMENDUOJA NŠA
Andy Hargreaves – „Mokymas žinių visuomenėje. Švietimas nesaugumo amžiuje“

Andy Hargreaves knyga „Mokymas žinių visuomenėje. Švietimas nesaugumo amžiuje“ nagrinėja, kaip globalūs pokyčiai, technologijų pažanga ir socialinis nesaugumas veikia švietimą. Autorius daug dėmesio skiria mokytojų vaidmeniui ir jų atsakomybės plėtrai sparčiai besikeičiančioje visuomenėje. Knyga skirta mokytojams ir švietimo vadovams, ieškantiems būdų, kaip prisitaikyti prie šiuolaikinių iššūkių ir kurti prasmingus pokyčius. Plačiau➡️

REKOMENDUOJU 6/10
REKOMENDUOJA NŠA